Kiiski voittoon Wasa Tennis Openissa

2.2.2014

Ykkössijoitettu Tampereen Tennisseuran Lauri Kiiski jyräsi odotettuun voittoon Wasa Tennis Clubin isännöimissä viikonlopun I Wasa Tennis Open – kilpailuissa Vaasan Tennis-Centerissä. Vuosina 2006, 2007 ja 2009 miesten suomenmestaruuden voittanut 33-vuotias Kiiski voitti miesten avoimen luokan finaalissa seurakaverinsa 19-vuotiaan Matias Kallion luvuin 7-5, 6-1 kuitaten 600 €:n ykköspalkinnon. Suomen rankingin sijalla 16 tällä hetkellä oleva Kiiski oli viikonlopun kilpailuissa odotetun ylivoimainen menettämättä erääkään pelaamissaan kolmessa ottelussa. Vain finaalin ensimmäisessä erässä Kiiski joutui hieman kovemmalle.

Pohjanmaan tämän hetken ykköspelaaja vaasalaista Tennis-61 seuraa edustava kilpailujen kakkossijoitettu Joonas Salonen hävisi yllättäen jo lauantai-illan puolivälierissä Tampereen Pauli Partiselle. Avoimen luokan välieräpaikat miehittivätkin kolme tamperelaista ja yksi lappeenrantalainen.

Miesten B-luokassa koettiin yllätys, kun voiton otti närpiöläinen juniori Isac Linden. Semifinaalissa Isac taltutti syksyn kovaa harjoitelleen järjestävän seuran Wasa Tennis Clubin Teemu Ala-Mikkulan ja finaalissa kaatui ykkössijoitettu Kokkolan Tenniskerhon Juho Salminen kolmieräisessä taistossa luvuin 2-6, 6-2, 6-2.

Miesten C-luokassa voitto jäi Vaasaan, kun vaasalainen 13-vuotias juniori Oscar Strandback voitti hienosti taistellen finaalissa Kokkolan tenniskerhon juniorin Matias Salosen luvuin 6-1, 6-4.

Kokonaisuutena viikonlopun tenniskilpailut onnistuivat hyvin keräten yhteensä 41 pelaajaa eri sarjoihin. Jatkoa seurannee vuoden kuluttua, jolloin palkintorahoja on tarkoitus korottaa, jotta miesten avoimesta luokasta saataisiin vieläkin kovatasoisempi.