Heliövaara ja Leivo II Wasa Tennis Open, 2. Finnish Tour voittajat

26.4.2015

II Wasa Tennis Open, joka oli samalla vuoden toinen Finnish Tourin osakilpailu, pelattiin Wasa Tennis Clubin järjestämänä Vaasassa 24-26.4.2015. Ennakkosuosikkeina Miesten Avoimeen luokkaan lähtivät ensimmäiseksi sijoitettu, ja viime vuoden I Wasa Tennis Openin voittanut Tampereen tennisseuran Lauri kiiski, sekä toiseksi sijoitettu Helsingin Verkkopalloseuran Harri Heliövaara. Naisten Avoimen luokan 1. sijoitettu oli Tampereen Tennisseuran Ella Leivo ja 2. sijoitettu saman seuran Tanja Tuomi.

Miesten Avoimen luokan välierässä Kiiski sai vastaansa Turun Verkkopalloseuran Leevi Säätelän. Ottelusta muodostui trilleri joka päättyi Säätelän voittoon 6-4, 3-6, 7-6. Toisessa semifinaalissa Heliövaara ei antanut Hyvinkään Tennisseuran Verneri Tuomen yllättää itseään, vaan otti voiton 6-3, 6-3. Finaalissa Heliövaara oli omaa luokkaansa voittaen Säätelän 6-0, 6-3. Leevi oli pelannut kisoissa jo kolme kolmieräiseksi venynyttä ottelua, joten finaalissa oli havaittavissa pientä väsymystä.

Naisten semifinaaleissa pelasivat Ella Leivo - Mariella Minetti (TaTS), sekä Tanja Tuomi - Monica Malinen (OVS). Leivo voitti oman semifinaalinsa 6-3, 6-2 ja Tuomi omansa 6-4, 7-5. Finaalissa molemmilla oli omat hetkensä, mutta ottelun kuittasi lopulta nimiinsä Leivo luvuin 6-4, 7-5.

Kisoissa pelattiin myös miesten B- luokka, jonka voitti Tampereen Tennisseuran Roni Rikkonen. Finaalissa kaatui Ruotsista kisoihin saapunut Ludvig Kylefors numeroin 6-4. 6-4.

Kaikki kisojen ottelutulokset ovat luettavissa Ässästä. Myös kuvia II Wasa Tennis Open 2. Finnish Tour  Gallerian osiossa  sekä 24-26.04.2015 ottelut  kentältä 4 , katso "Livestream, Watch ja events-osio / Vaasa".

Wasa Tennis Club kiittää kaikkia pelaajia, yleisöä ja yhteistyökumppaneita kovatasoisista tenniskisoista Vaasassa!