Suomen tenniskärki viikonloppuna Vaasassa

21.4.2016

Wasa Tennis Club järjestää Vaasan Tennis-Centerissä tulevana viikonloppuna perinteiset kovatasoiset tenniskilpailut, III Wasa Tennis Openin. Miesten avoimeen luokkaan, joka on samalla valtakunnallisen Finnish Tourin toinen osakilpailu, osallistuu 28 pelaajaa. Miesten avoimessa luokassa jaetaan rahapalkintoja 1.900 €, josta voittaja kuittaa 1.000 €:n palkintosekin.

Kärkisijoitettuina ovat Suomen rankinglistan tämän hetkinen kolmonen Tampereen Tennisseuran Henrik Sillanpää (kansainvälinen ATP-ranking 830) ja listan nelonen kisan viimevuotinen voittaja Helsingin Verkkopalloseuran Harri Heliövaara (ATP-ranking 870). Kun Suomen rankinglistan ykkönen on Jarkko Nieminen ja kakkonen ammattimaisen tenniksen peluun lopettanut Micke Kontinen, niin käytännössä Vaasassa ovat viikonloppuna Suomen tämänhetkiset kärkipelaajat. Heliövaara oli pelaamassa maaliskuussa Zimbabwen kaataneessa Suomen Davis Cup – joukkueessa. Sillanpäälle ja Heliövaaralle seuraa Vaasassa antavat Suomen rankingin seitsemäs I Wasa Tennis Openin voittanut Tampereen Lauri Kiiski ja rankingin kymmenes Hyvinkään Verneri Tuomi.

Pohjalaista väriä kisan pääsarjaan tuovat Pohjanmaan tämänhetkinen ykköspelaaja Kokkolasta lähtöisin oleva ja Vaasassa opiskeleva Joonas Salonen, jonka Suomen ranking on sijalla 33, sekä närpiöläiset Wasa Tennis Clubin edustusjoukkueen A-luokassa jo pelaavat juniorit Isac Lindén ja Jonathan Ånäs. Myös kaksi ruotsalaista Uumajan urheilulukiosta on mukana miesten pääsarjassa palkintoja tavoittelemassa.

Naisten avoimen luokan kärkisijoitettuja ovat tamperelaiset Ella Leivo ja Milka-Emilia Pasanen. Valtakunnallisessa rankingissa Leivo on Suomen 4. ja Pasanen 6. Naisten sarjassa on 10 osallistujaa.

Wasa Tennis Open - kilpailut alkavat Tennis-Centerissä perjantaina iltapäivällä. Kisoja pelataan läpi viikonlopun. Miesten avoimen luokan puolivälieriä pelataan lauantaina alkaen klo 19.00. Semifinaalit ovat sunnuntaina klo 11.00 ja finaali pelataan klo 15.00. Yleisöllä on kisoja seuraamaan vapaa pääsy.