I-divisioona JTS-WaTC 3-1 , mutta WaTC jatkaa I-divisioonan jatkokarsinnassa

12.2.2018

Wasa Tennis Clubin miesten edustusjoukkueen sarjakausi jatkui vierasottelulla Jyväskylän Tennisseuraa (JTS) vastaan. WaTC tarvitsi pisteitä, jotta mahdollisuus suorasta sarjapaikan säilymisestä olisi realistista ja yksi voitto neljästä riittää karsintaturnaukseen sarjassa pysymisen kannalta.

JTS aloitti vahvasti, kun Pietarista tullut kotijoukkueen ykköspelaaja Mikhail Balmashev voitti 1. erä selkein erälukemin 6-1, mutta toisessa erässä WaTC:n Ilkka Mäkelä taisteli 3-4 tilanteeseen asti tasapäisesti, kunnes vastustajan syötönmurron kautta menetti erän lukemin 6-4. Kakkospelaajien kohtaamien oli todellinen jännitysnäytelmä, kun WaTC:n Isac Linden ja JTS:n Patrick Ahonen tarjosivat Vaasan tennisyleisölle todellisen jännitysnäytelmän omassa ottelussa. Tasainen parituntinen 1. erä ratkesi pitkien pallorallien 6-6 tilanteen jälkeen Matchtiebreakin kautta 8-6 Patrickille. Toisessa erässä Isac johti 5-2, mutta Patrickin pelikokemus ratkaisen erä ja ottelun voiton erälukemin 7-5.

Kolmospelaajien ottelussa Jonathan Ånäs voitti Jussipekka Salon tiukan 2 tunnin 20 minuutin taistelun kautta erälukemin 6-4, 6-1. Ånäs on 17-vuotias lupaava tennispelaaja, jonka vahvat peruslyönnin ja varma ote piti vastustajan liikkeessä ja hyvä oma syöttöpeli ratkaisi pelin vierasjoukkueelle.

Tämän jälkeen alkoi nelinpeli, jossa WaTC laittoi kaksikon Mäkelä/Ånäs kehiin Balmashev/ Saloa vastaan. Ensimmäinen erä oli täydellistä vierasjoukkueen näytöstä, jossa Mäkelä/Ånäs pelasi huikealla tasolla viemällä 6-1 avauserän. Toiseen erään JTS:n pelaajat ryhdistäytyivät ja vei jännittävien vaiheiden jälkeen toisen erän 6-4 ja samalla kolmannen erän Matchtiebreakin 10-5.

Vierasjoukkue WaTC sai yhden tärkeän pisteen ja taistelee yhä karsintapelin kautta sarjapaikasta, mutta kotijoukkue tipahti suoraan II-divisioonaan ja jäi 6-joukkueen sarjassa viimeiseksi.

Seuraava ottelu WaTC pelaa I- divisioonan karsintaviikonvaihteessa 16-18.03 Ettan ( Helsinki) ja LVS / Savonlinnan Verkkoseuran välisen ottelun voittajaa vastaan. Karsinnan voittaja jatkaa tennispelejä sisäkaudella 2018-19 I-divisioonassa.