V Wasa Tennis Open 20-22.4.2018, Finnish Tour - osakilpailu

18.4.2018

Wasa Tennis Club järjestää Vaasan Tennis-Centerissä ensi viikonloppuna V Wasa Tennis Openin, joka on samalla miesten ja naisten Finnish Tour – sarjan tämän vuoden ensimmäinen osakilpailu. Palkintorahoja on jaossa eri luokissa 7.000 €.

Miesten sarjan kovimpia osallistujia ovat Suomen rankingin ykkönen Harri Heliövaara ja kakkonen Lauri Kiiski. Heliövaaran ATP-ranking on tällä hetkellä 416, jonka rankingin ykkössijaa pitää Rafael Nadal. Lauri Kiiski on hallitseva ulkokenttien ja sisäkenttien Suomen mestari. Heliövaara oli Suomen kantavia voimia huhtikuun alussa pelatussa Davis Cup – ottelussa Liettuaa vastaan. Suomi voitti Liettuan otteluvoitoin 3-2.

Etukäteen kovimmat haastajat Heliövaaralle ja Kiiskille ovat Hyvinkään Tennisseuran Verneri Tuomi, joka on Suomen rankinglistan viitonen sekä saman listan kahdeksas HVS-Tenniksen Alex Hedman.

Naisten sarja kärsii tällä viikolla pelattavasta maajoukkueiden Fed-cupista. Suomen kärkinaiset ovat maajoukkuetehtävissä Montenegrossa. Wasa Tennis Openin etukäteen korkeimmalle rankattu pelaaja on Suomen rankinglistan seitsemäs Tampereen Tenniseuran Mariella Minetti.

Pohjalaisväriä kilpailuissa edustavat Närpes Träffin Isac Lindén ja naisten sarjassa seinäjokinen Eveliina Koivupuisto.

Kilpailut alkavat perjantai-iltana miesten sarjoilla. Kisoja jatketaan lauantaina. Sunnuntaina aamupäivällä on ohjelmassa välierät ja iltapäivällä niin miesten kuin naisten sarjan finaalit. Ottelukaaviot ja –aikataulut löytyvät netistä osoitteesta www.tennisassa.fi. Yleisöllä on kisoja seuraamaan vapaa pääsy.