18-vuotiaiden SM-kilpailut Vaasa 17-20.08.2018 Sarjojen voittajia: P18 Roni Rikkonen TaTS ja T18 Emma Eerola TaTS

20.8.2018

Wasa Tennis Clubin ja Träffin ( Närpiö) järjestämissä tenniskisoissa ykkösijoitetut pelaajat pitivät pintansa tenniksen alle 18-vuotiaiden SM-kilpailuissa viikonvaihteessa Vaasassa. Sekä tyttöjen ja poikien kaksinpelin mestaruudet menivät Tampereen Tennisseuraa edustavalle pelaajille: tyttöjen ykkönen Emma Eerola ja poikien Roni Rikkonen.

Molemmat nuoret lupaukset ottivat mestaruutensa selvin numeroin, Eerola kukisti T18 2-pelin finaalissa seuratoverinsa Emilia Hartmanin numeroin 6-1, 6-4. Rikkonen puolestaan voitti P18 2-pelin finaalissa  HVS-tenniksen Mikael Martikaisen luvuin 6-2, 6-1.

Rikkonen oli turnauksen tuplamestari, sillä hän voitti parinsa Tuomas Rikkosen, ÅLK kanssa 4-pelin mestaruuden. Finaalissa WaTC:n edustusjoukkueen pelaajat Närpion Träffin Isac Linden-Jonathan Ånäs  taipuivat tiukan taistelun jälkeen eräluvuin 6-3,6-3. Tyttönen 4-pelimestaruuden voittivat Annika Hakovirta ÅLk ja Ella Tuomela ÅLK sekä sekanelinpelin mestaruuden voitti Rufus Nurmisen, ÅLK 4-peliparinsa Annika Hakovirta kanssa.

Seppo Itänen , kilpailun johtaja