VII Wasa Open 13-15.3.2020, mukana Davis Cup – maajoukkuepelaajat Harri Heliövaara ja Otto Virtanen

12.3.2020

Wasa Tennis Club järjestää Vaasan Tennis-Centerissä ensi viikonloppuna VII Wasa Openin, joka on samalla miesten ja naisten Finnish Tour – sarjan tämän vuoden ensimmäinen osakilpailu. Palkintorahoja on jaossa eri luokissa 7.000 €.

Miesten sarjan etukäteen kovimpia osallistujia ovat Suomen Davis Cup – maajoukkuepelaajat Harri Heliövaara, jonka ATP-ranking kaksinpelissä on 609 ja nelipelissä peräti 138 sekä nuori lupaus Otto Virtanen, ATP-ranking 722. Heliövaara ja Virtanen olivat mukana viime viikonloppuna Davis Cup –ottelussa Meksikossa, jossa Suomi kukisti isäntämaan 3-2. Ratkaisevan otteluvoiton Suomelle toi 2-2 tilanteessa Otto Virtanen. Harri Heliövaara pelasi voittoisassa nelinpeliyhdistelmässä Henri Kontisen kanssa vieden Suonen 2-1 johtoon.

Kisan kolmossijoitettu on tamperelainen veteraanipelaaja Lauri Kiiski, joka on voittanut ensimmäisen järjestetyn Wasa Openin 2014. Heliövaaralla Wasa Openin turnausvoittoja on kolme. Otto Virtanen on ensimmäistä kertaa Wasa Openissa. Viime vuoden voittaja Juho Paukku ei ole mukana kisoissa tänä vuonna.

Pohjalaisväriä kisaan tuovat närpiöläinen Wasa Tennis Clubin edustusjoukkueen pelaaja Isac Lindén ja vaasalaiset Tennis-61:n Elmeri Laitila ja Oscar Strandback. Kaikki kolme ovat Suomen rankingissa A-luokan pelaajia.

Naisten sarjan ykkössijoitettu on turkulainen Liisa Vehviläinen, jonka ranking Suomessa on neljäs. Kakkossijoitettu on Suomen rankingin viitonen tamperelainen Emma Eerola. Pohjalaista sisua naisten sarjaan tuo seinäjokinen Eveliina Koivupuisto.

Kilpailut alkavat perjantai-iltana miesten sarjoilla. Kisoja jatketaan lauantaina. Otto Virtanen pelaa ensimmäistä otteluaan aikataulun mukaan lauantaina klo 13.00 alkaen ja Harri Heliövaara klo 14.30 alkaen. Sunnuntaina aamupäivällä on ohjelmassa välierät ja iltapäivällä niin miesten kuin naisten sarjan finaalit. Ottelukaaviot ja –aikataulut löytyvät netistä osoitteesta www.tennisassa.fi . Yleisöllä on kisoja seuraamaan vapaa pääsy.