WaTC - HLK Helsinki M60 SM-liigaottelussa WaTC:lle komea 3-0 voitto

25.3.2023

Vaasa Sportparkissa jyrähti lauantaina 25.3 WaTC:n M60 - joukkueen toimesta, kun vastaan asettui seniorien Suomen mestaruuksia täynnä oleva nimekäs Helsingin Lawn-Tennis Klubin joukkue. WaTC otti hienon 3-0 kotivoiton.

Ykköspelaajien kaksinpelissä ei Göran Björkholm antanut mitään mahdollisuuksia useampia seniorien Suomen mestaruuksia voittaneelle Marti Björnströmille vaan takoi taululle komeat 6-2, 6-0 voittolukemat. Björkholmin kovatempoinen peli oli lauantaina Vaskiluodossa uomissaan.

Kakkospelaajien ottelussa alkaa 80-luvun Tennis-61:n SM-liigaratsulla Pauli Perastolla näkyä kevään säännöllinen harjoittelu, kun vastaan asettui Kuortaneelta kotoisin oleva, mutta jo vuosikymmeniä pääkaupunkiseudulla asunut Veli-Matti Hilli. Vastus ei ollut Perastolle helppo. Hilliltäkin löytyy palkintokaapista muutaman vuoden takaa seniorien kaksinpelin Suomen mestaruus. Tiukan kaksieräisen taistelun vei Perasto nimiinsä 7-6, 6.4.

Nelinpelissä Björkholn ja Perasto saivat vastaansa niin ikään useita nelinpelin Suomen mestaruuksia voitaneen ja vuosia yhdessä pelanneen parin Hilli ja Tapio Makkonen. Tiukka kolmeen erään venynyt ottelu päättyi vaasalaisten voittoon 6-4, 6-7, 10-8.

Voiton myötä WaTC käytännössä varmisti sarjapaikkansa SM-liigassa kaudelle 2023-2024. Nyt kuitenkin neljäntenä tällä hetkellä sarjassa oleva WaTC nosti osakkeitaan päästä toukokuun playoffs - peleihin, jonne pääsee runkosarjan neljä parasta joukkuetta. WaTC:n seuraava ottelu on vierasottelu ensi viikon lauantaina 1.4 Espoossa, jolloin vastaan asettuu Tapiolan Tennis.

Viimeinen ottelu WaTC:lla on kotiottelu 16.4, jolloin Vaasaan saapuu Kalevi Tenniseklubi Tallinnasta.