WaTC:n M60 joukkueelle SM-liigan pronssia, M40 joukkue neljäs

7.5.2023

WaTC:n M60 joukkue saavutti hienosti pronssimitalit 6-7.5.2023 viikonloppuna Talin tenniskeskuksessa pelatussa playoffeissa.

Lauantain välierissä Helsinki Tennis Club oli parempi kaksinpelivoitoilla 2-0. Ykkösten ottelussa Göran Björkholm ei oikein saanut omaa voimapeliään kulkemaan ja hävisi Reijo Vuoriolle 6-3, 6-3. Kakkosten ottelussa Pauli Perasto alkoi toisessa erässä tosissaan taistelemaan voitosta ja ratkaisun viemisestä nelinpeliin. Juha Petsola voitti kuitenkin ottelun 6-2, 7-5.

Sunnuntaina vastaan asettui Keuruun Tennisseura. Niin Göran Björkholm kuin Pauli Perastokin taistelivat hienot voitot voittaen molemmat ottelunsa supertiebreakin jälkeen. Näin WaTC saavutti seurahistoriansa ensimmäisen joukkue SM-mitalin. Joukkueen muut pelaajat Seppo itänen ja hannu Meriläinen.mutta eivät pelanneet otteluita, koska Göran ja Pauli olivat koko sisäkauden erinomaisessa pelikunnossa.

Myös WaTC:n M40 joukkue oli mukana playoffeissa Ville Häggblomin ja Mikko Reposen voimin. Lauantain välierässä Mikko Reponen taisteli hienosti kakkosten ottelussa Tennis-78 Espoon Mikko Puoskaria vastaan. Reponen kuitenkin hävisi ottelun supertiebreakin jälkeen luvuin 6-2, 5-7, 10-7. Sunnuntain pronssiottelussa Karjalan Tennis Joensuusta oli parempi kaksinpelivoitoin 2-0. Kokonaisuutena kuitenkin hieno sarja ja saavutus M40 joukkueelta olla neljänneksi paras seura Suomessa ja Häggblomilta sekä Reposelta hyvät taistelut playoff - viikonloppuna.